To die for

En fundering:

Hur många gåner har man inte sagt och hört uttrycket "to die for"? Svar: Många

Bevhöver inte ens ge några exempel för alla fattar alla vet alla säger det. Det är ju bra att säga, funkar nästan alltid och man bhöver inte förklara så mycket vad man tycker, just "to die for".

Men igår kväll kom jag och tänka på en sak.. Det är ju såå mycket smartare att säga "to live for" Det är värt att DÖ för att få skorna? Det blir ju skit fel! Det blir bättre om man säger att det är värt att leva om man får skorna. Va ska jag ha skorna om jag ändå var tvungen att dö för att få dem?

Ja ja jag vet att det är ett uttryck och att jag har både rätt och fel men värt en fundering  i alla fall!

Det där var en stutsig tanke, Franke

Kommentarer
Postat av: Alice

Aa, det är ju lite konstigt... ;) bilden till höger i din header är jätte fin! :)

2011-06-22 @ 14:35:57
URL: http://alicefabienne.blogg.se/
Postat av: Alice

Aa, det är ju lite konstigt... ;) bilden till höger i din header är jätte fin! :)

2011-06-22 @ 14:36:01
URL: http://alicefabienne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0